A nice idea for the new apartment since we didn't get to choose a sink... (from Ikeahacker)
05 april 2008
Gallery Walls
1) found at Design*Sponge2) found at A CUP OF JO
Two very nice "gallery walls". I would really like to have one or two of these in our new apartment. It's a nice excuse for me to start buying loads of prints from all the wonderful Etsy shops... and maybe put some of my own too...
En stapel med böcker
Wallstickers are really popular in the world of interior design. I have still not found any that I really really like, but this stack of books caught my eye. Unfortunately I can think of a place in our home that it would look ok... (By Studio Nommo found by Swissmiss )
04 april 2008
Kärlekstavla
En sån här tavla ska jag nog ta och pyssla ihop! Via A CUP OF JOA very pretty idea/painting that I probably will steal and make one for myself and the new apartment... (found at A CUP OF JO )
Ordning i hyllan
Jag har min bokhylla färgsorterad för att den inte ska se så "stökig" ut. En annan idé är att bara skaffa böcker med guldfärgade sidor samt vända böckerna med pärmen inåt. Snyggt men kanske inte så praktiskt.. ( Elle Decor via Happy Mundane )My own bookshelf is colour coordinated so that it appears some what organized. In Elle Decor they have turned the spines to the wall so that you only see the gold coloured pages... It looks really good but I do not know if it's 100% practical...
Fransk våning
En väldigt fin lägenhet från Marie Claire Maison (via Black*Eiffel) Jag tycker verkligen om känslan i lägenheten. Ljust men ombonat med stänk av färg, nytt och gammal blandat samt en trevlig bokhylla..


A very nice apartment from Marie Claire Maison (found by Black*Eiffel). I really like the feeling in the apartment. Light but "homey" with a splash of colour, new and old in a nice mix and not to forget - a beautiful bookshelf.


So Happy!
This made me so happy! Thank you mstetson design!! It is an honour to be posted with such great blogs! Welcome to any new readers - I'll hope that you will find things here that you like and that might render some inspiration...


03 april 2008
Balkongbänkar
02 april 2008
Något att knapra på
I söndags var syster och jag på Skansen och där hittade vi den allra sötaste lilla hare som vi köpte för att ha som present till nya kusinen. Haren måste ju ha något att äta, så igår kväll fixade jag en liten morotskallra. Hare+morot "förpackades" i en korg tillsammans med två bebisfiltar, passande nog med morot+kaninmönster.
01 april 2008
Snyggt "måste"
En fjärrkontroll har väl aldrig varit höjden av skönhet men Yuta Watanabe's är faktiskt väldigt fin och jag skulle med glädje ha den framme på bordet. (Via Elle Deco SA och Swissmiss)
31 mars 2008
Biblioteket
Ps. Om du missade Biblioteket kan du ladda ner en alldeles egen SR-radio och lyssna när du vill här.
Ps2. Nu var jag duktig och beställde en klimatneutral transport även om det kostar lite extra... känns bra även om det kanske är fånigt.
Cape Town
Elle Decoration South Africa har en väldigt trevlig och inspirerande blogg. Jag blev särskilt förtjust i bilderna från Victoria Perrys hem i Kapstaden. (via Bloesem)
I sovrummet står en av mina önskestolar, Hans Wegners Y-stol. Vardagsrummet har både en luftig och ljus känsla samtidigt som det känns mysigt. Ett träd på balkongen, antagligen en hängsälj, blir det nog till nya lägenheten. Har man 14kvm balkong måste man ju fylla den med något... Tips om balkongträd och hur du ska göra kan du hitta här.




I sovrummet står en av mina önskestolar, Hans Wegners Y-stol. Vardagsrummet har både en luftig och ljus känsla samtidigt som det känns mysigt. Ett träd på balkongen, antagligen en hängsälj, blir det nog till nya lägenheten. Har man 14kvm balkong måste man ju fylla den med något... Tips om balkongträd och hur du ska göra kan du hitta här.




En känsla av lugn
Härliga inspirationsbilder av fotografen Peter Rüssman (via Desire to Inspire). Speglar verkligen den typ av färgskala (och stil på inredning) som jag tycker om!






27 mars 2008
En annorlunda bokmässa
I helgen är det bokmässa på Street - Street Ord & Text! Det blir högläsning, debatter och mycket annat. Här är programmet. Om du är riktigt bevandrad bland böckerna kan du passa på att tävla om ett bokpaket!
Ljuva toner
Hur jag har lyckats att missa detta ljuva musikstycke från Amelie från Montmartre förstår jag inte riktigt. Har sett filmen X antal gånger, fast det är klart nu är det ju ett tag sen. Nåväl, noter ska inskaffas och när jag väl har flyttat och fått mitt piano ska jag spela för glatta livet! Musiken till filmen har skrivits av Yann Tiersen.
Ps. Om någon har noterna får de gärna höra av sig till mig... har letat och letat på nätet och hittar dem inte!
Ps. Om någon har noterna får de gärna höra av sig till mig... har letat och letat på nätet och hittar dem inte!
26 mars 2008
Återbäring
Var inne och tittade på min deklaration på Skatteverket alldeles nyss. Jag brukar få tillbaka ca 2000 kronor, och de brukar jag alltid göra något roligt för, då jag räknar dem som extra pengar. I år blev det annorlunda, över 14 000 kronor tillbaka. Först blev jag jätteglad, sen trodde jag att det var felskrivet (är fortfarande misstänksam) och nu tycker jag att det är väldigt onödigt. Tänk på räntan jag kunde ha tjänat ihop om pengarna åtminstone hade legat på ett bankkonto i ett år.
Ps. Inga bebisar än... jag väntar fortfarande...
Ps. Inga bebisar än... jag väntar fortfarande...
Väntar...

I dag så kommer det en alldeles ny liten kusin till släkten! Väldigt spännande! I går var det BF för J:s syster och nu går jag bara i spänd väntan på att bli "moster". Passande nog har SVT premiär på sin nya serie "Barnmorskorna" ikväll. Jag tjuvtittade på första avsnittet igår kväll på SVT Play. Serien är väl ok, den största behållningen var ändå själva slutresultatet - barnen! Jag har faktiskt ägnat hela påskhelgen åt "bebispresenter", bilder kommer när jag lämnat presenterna!
25 mars 2008
Smyghandling
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)