Visar inlägg med etikett blogg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett blogg. Visa alla inlägg

23 februari 2011

Kalas kalas kalas

Jag letar mycket inspiration till Ingemars namnkalas just nu och hittade då detta 1-års firande. Fint eller hur! Jack and Izzy är förövrigt en mycket härlig "familjeblogg" som är väl värd ett besök. (Foto: Jack and Izzy via Ohdeedoh)

30 januari 2011

Lite ögongodis och inspiration

Oh So Beautiful Paper ger både inspiration till framtida pyssel, brev och inbjudningar samt något vackert under tiden man "inte har tid" att göra något kreativt själv. Ett exempel är dessa söta "baby announce­ments " som Kari from Sug­arB Stu­dio gjort när hon fick en liten tjej. Kanske något för dopinbjudningarna? Här finns fler bebisrelaterade pappersprodukter.

28 januari 2011

Bloggtips - Famille Summerbelle

Famille Summerbelle är en härlig "livsstilsblogg" med familjeinriktning, men framförallt har de en härlig webshop med massor av "vill ha" saker!Är väldigt sugen på en karta över Paris och ett fint litet släktträd som skulle passa bra i Ingemars rum.

15 november 2009

Doredoris

Via Dos Family fann jag den härliga bloggen DoreDoris. En behövlig färgklick i mörkret!




27 oktober 2008

Lite bloggfix

Vill du göra din blogg lite tjusigare? Tips finns här.

Want to do your blog a bit fancier? Look here.

15 maj 2008

En massa länkar

Vill du hitta lite nya trevliga inredningsbloggar? Titta in på Sköna Hem! Spenderade alldeles för mycket tid till att klicka runt i går kväll...

30 april 2008

It's vintage, darling!

Det är inte bara när det gäller inredning som jag har en förkärlek till 50/60-tal, det gäller även kläder. En tjej som gör denna klädstil med bravur hittar du här! Helt underbara kläder och superfina foton! Om jag var några storlekar mindre skulle jag adoptera hela hennes garderob....
Foto: It's vintage, darling!

A pretty girl with an amazing wardrobe who takes lovely photos...

29 februari 2008

Omtapetsering


Nu får det bli annan tapet på jobbdatorn ett tag...

26 februari 2008

Husmusen

Husmusen är tillbaka! Detta är väldigt roligt speciellt som det var en av de första bloggarna jag började läsa för ett par år sedan..

13 februari 2008

Rea och Bokbloggar

Snart är det dags för bokrea och om det är någon rea jag verkligen handlar på så är det denna. Jag har redan börjat boka på adlibris (bästa web-bokhandeln). Inget skönlitterärt än men det finns ju tid kvar...

Angående ämnet böcker har jag "hittat" en blogg som passar mig utmärkt - Bokhora. Allt som rör böcker tas upp här; omslag, recensioner, bokhyllor... Min längtan efter ett bibliotek (eller iaf en bokvägg) blir inte mindre... En annan bokblogg - pocketbloggen är inte dum den heller.
foto: pellesten, flickr

Ps. Min bokvägg kommer att vara färgkoordinerad. Jag har testat att ha mina pocketar i kategoriordning och visst det fungerar fint men det fungerar precis lika bra att ha dem i färgordning eftersom jag ändå kommer ihåg hur mina böcker ser ut om det är någon jag behöver hitta.

08 november 2006

Loggar

Ibland är det roligt att se hur folk hamnar på min blogg och vad de har sökt på.. Rågsiktskaka, servettringar och hemmets veckotidning ... De två första kan jag i alla fall hitta orsaker till att personerna har hamnat här, men hemmets veckotidning? Någon som har ett förslag?

24 oktober 2006

Nytt utseende

Beslöt mig ändra på bloggens utseende lite... inte så drastiskt (vilket passar mig) men ändå lite roligare tycker jag.

04 oktober 2006

Ny font

Har ändrat fonten på bloggen... den tidigare såg jättefin ut på min dator... men inte på någon annans, så det här får bli en tillfällig kompromiss. Kanske ändrar igen om ett tag. Sen tror jag helgens projekt blir att fixa till en roligare heading och ett nytt tema till fem flickor. Sen är det ju min icke existerande hemsida.. busy busy

29 september 2006

Antal besökare

Är egentligen noll, för räknaren tar tydligen med mig när den registrerar.... mindre bra. Får försöka att inte gå in när jag inte är inloggad. Kontentan är iaf att nu så har jag lagt in en kod för hur många som är inne på min blogg och hur de kommit hit. Inte för att jag tror att så många hittar hit pga jag inte kommenterar så mycket hos andra. (Har skett sammanlagt 4 gånger..) men jag kanske blir bättre i framtiden.

19 september 2006

html färger

http://www.melkorka.com/mockups/colors2.html
Här funkar det men inte att lägga in det i länklistan -skumt!