Jag letar mycket inspiration till Ingemars namnkalas just nu och hittade då detta 1-års firande. Fint eller hur! Jack and Izzy är förövrigt en mycket härlig "familjeblogg" som är väl värd ett besök. (Foto:
Jack and Izzy via Ohdeedoh)
Visar inlägg med etikett blogg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett blogg. Visa alla inlägg
23 februari 2011
30 januari 2011
Lite ögongodis och inspiration
Oh So Beautiful Paper ger både inspiration till framtida pyssel, brev och inbjudningar samt något vackert under tiden man "inte har tid" att göra något kreativt själv.
Ett exempel är dessa söta "baby announcements " som Kari from SugarB Studio gjort när hon fick en liten tjej. Kanske något för dopinbjudningarna? Här finns fler bebisrelaterade pappersprodukter.
28 januari 2011
Bloggtips - Famille Summerbelle
Famille Summerbelle är en härlig "livsstilsblogg" med familjeinriktning, men framförallt har de en härlig webshop med massor av "vill ha" saker!
Är väldigt sugen på en karta över Paris och ett fint litet släktträd som skulle passa bra i Ingemars rum.
15 november 2009
27 oktober 2008
Lite bloggfix
15 maj 2008
En massa länkar
Vill du hitta lite nya trevliga inredningsbloggar? Titta in på Sköna Hem! Spenderade alldeles för mycket tid till att klicka runt i går kväll...
30 april 2008
It's vintage, darling!
Det är inte bara när det gäller inredning som jag har en förkärlek till 50/60-tal, det gäller även kläder. En tjej som gör denna klädstil med bravur hittar du här! Helt underbara kläder och superfina foton! Om jag var några storlekar mindre skulle jag adoptera hela hennes garderob....Foto: It's vintage, darling!
A pretty girl with an amazing wardrobe who takes lovely photos...
29 februari 2008
26 februari 2008
13 februari 2008
Rea och Bokbloggar
Snart är det dags för bokrea och om det är någon rea jag verkligen handlar på så är det denna. Jag har redan börjat boka på adlibris (bästa web-bokhandeln). Inget skönlitterärt än men det finns ju tid kvar...
Angående ämnet böcker har jag "hittat" en blogg som passar mig utmärkt - Bokhora. Allt som rör böcker tas upp här; omslag, recensioner, bokhyllor... Min längtan efter ett bibliotek (eller iaf en bokvägg) blir inte mindre... En annan bokblogg - pocketbloggen är inte dum den heller.
foto: pellesten, flickr
Ps. Min bokvägg kommer att vara färgkoordinerad. Jag har testat att ha mina pocketar i kategoriordning och visst det fungerar fint men det fungerar precis lika bra att ha dem i färgordning eftersom jag ändå kommer ihåg hur mina böcker ser ut om det är någon jag behöver hitta.
Angående ämnet böcker har jag "hittat" en blogg som passar mig utmärkt - Bokhora. Allt som rör böcker tas upp här; omslag, recensioner, bokhyllor... Min längtan efter ett bibliotek (eller iaf en bokvägg) blir inte mindre... En annan bokblogg - pocketbloggen är inte dum den heller.
Ps. Min bokvägg kommer att vara färgkoordinerad. Jag har testat att ha mina pocketar i kategoriordning och visst det fungerar fint men det fungerar precis lika bra att ha dem i färgordning eftersom jag ändå kommer ihåg hur mina böcker ser ut om det är någon jag behöver hitta.
08 november 2006
Loggar
Ibland är det roligt att se hur folk hamnar på min blogg och vad de har sökt på.. Rågsiktskaka, servettringar och hemmets veckotidning ... De två första kan jag i alla fall hitta orsaker till att personerna har hamnat här, men hemmets veckotidning? Någon som har ett förslag?
24 oktober 2006
Nytt utseende
Beslöt mig ändra på bloggens utseende lite... inte så drastiskt (vilket passar mig) men ändå lite roligare tycker jag.
04 oktober 2006
Ny font
Har ändrat fonten på bloggen... den tidigare såg jättefin ut på min dator... men inte på någon annans, så det här får bli en tillfällig kompromiss. Kanske ändrar igen om ett tag. Sen tror jag helgens projekt blir att fixa till en roligare heading och ett nytt tema till fem flickor. Sen är det ju min icke existerande hemsida.. busy busy
29 september 2006
Antal besökare
Är egentligen noll, för räknaren tar tydligen med mig när den registrerar.... mindre bra. Får försöka att inte gå in när jag inte är inloggad. Kontentan är iaf att nu så har jag lagt in en kod för hur många som är inne på min blogg och hur de kommit hit. Inte för att jag tror att så många hittar hit pga jag inte kommenterar så mycket hos andra. (Har skett sammanlagt 4 gånger..) men jag kanske blir bättre i framtiden.
19 september 2006
html färger
http://www.melkorka.com/mockups/colors2.html
Här funkar det men inte att lägga in det i länklistan -skumt!
Här funkar det men inte att lägga in det i länklistan -skumt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)