
Visar inlägg med etikett bröllop. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bröllop. Visa alla inlägg
29 januari 2011
Små fåglar
Det här är ett "gammalt" pyssel som blev ganska populärt i bloggvärlden. Jag tog inspiration från detta och gjorde ett eget fågelmönster och sydde efter. Till vårt bröllop 2009 fick alla som hade barn ta med sig en liten fågel hem som minne. (Foto: 1 - Spoolsewing, 2 - Mari Eriksson 3 - Privat)


Jag sydde några extra fåglar som jag har kvar, funderar på att göra en mobil till Ingemar av dem. Eller kanske något annat? Förslag?

11 november 2009
Fler med nya lägenheter
Den här bloggen har varit ganska så lidande under det senaste året, främst pga vårt bröllop. Bröllopet var härligt och jätteroligt och bröllopsresan likaså, det "enda" som återstår att fixa nu är tackkort och fotoalbum.
En fördel med att bröllopet är över (förutom att jag har fått världens bästa make) är att det nu finns lite tid till att fixa med lägenheten. Visst den är fin, men det vore roligt att få till de där små detaljerna som gör ett boende till ett hem. Min kompis Caroline och hennes sambo Martin har nyligen flyttat in i en nybyggd lägenhet på Kungsholmen. I helgen kunde man läsa lite om deras hem i DN Bostad och även se lite bilder. Jag tycker inte riktigt att bilderna gör lägenheten rättvisa, den är mycket finare på riktigt! Foton: Jonas Eriksson
En fördel med att bröllopet är över (förutom att jag har fått världens bästa make) är att det nu finns lite tid till att fixa med lägenheten. Visst den är fin, men det vore roligt att få till de där små detaljerna som gör ett boende till ett hem. Min kompis Caroline och hennes sambo Martin har nyligen flyttat in i en nybyggd lägenhet på Kungsholmen. I helgen kunde man läsa lite om deras hem i DN Bostad och även se lite bilder. Jag tycker inte riktigt att bilderna gör lägenheten rättvisa, den är mycket finare på riktigt! Foton: Jonas Eriksson
24 februari 2009
Favorit i repris
I går var det ett år sedan jag fick en ring på fingret och en fästman! Nu är det inte lång tid kvar till september! Vi började firandet redan i söndags med besök på Sturebadet och igår kväll blev det blommor, champange och fiskgryta.. Den bästa presenten var nog att komma hem till en nystädad lägenhet samt att vi faktiskt lyckades bli av med den gamla soffan efter att vi har haft dubbla i tre månader. Nu känns det som vi har en balsal i vardagsrummet...
05 maj 2008
Förlovningspresent
Efter en skön ledighet är jag nu tillbaka på jobbet. Helgen spenderades till största del i skärgården. Helt underbart! I går tog jag en tur ut till vårt landställe för att iordningställa huset men pga lite otur med huset (mögel) så kommer det att bli renovering istället för bara storstädning. Som lite plåster på såren blev det iaf lite bröllopsplanering samt en förlovningspresent! Ett superfint fat från Mateus. Kommer bli jättefint i vår nya lägenhet.
I'm now back at work after a holiday+weekend which I spent in the archipelago of Stockholm . I had a great time! (Pictures later.) Yesterday I went out to our country house, unfortunately it turns out we have to do a bit remodelling due to mould…(sad). To cheer me up I met with my aunt+family and we got a very nice engagement present! A ceramic plate from Mateus that will look lovely in our new apartment!
05 juni 2007
Sommaren är här!
Lagom till skolavslutningar och ledighet verkar det som om sommaren har hittat hit! Det känns verkligen hur bra som helst när solen skiner och det är varmt och skönt.
I helgen fick vi njuta av både fint väder och ett underbart bröllop. Kan det bli bättre? Eftersom bröllopet gick av stapeln i Vaxholm, tog vi båten och sov i den. Det är verkligen härligt att vara på sjön, lite tråkigt att det inte blir oftare bara. Är lite sugen på att fara ut till landet imorgon och ta en kajaktur... men det känns lite läskigt eftersom det fortfarande är så kallt i vattnet. (Om man då mot förmodan skulle ha oturen att trilla i....)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)