28 februari 2007

Många att gratta!



Det är en hel del personer som jag känner som fyllt eller fyller år de närmaste dagarna bla älsklingen, morfar och moster. Därför vill jag passa på att gratta allihopa och ge dem en STOR GRATTIS KRAM!!!


och så lite obligatorisk "tårta" - skapad och fotad av kylie lambert - titta gärna in till henne.. lovar att du blir både inspirerad och hungrig.. :)

Vår i Paris?


Även om det mesta kretsar kring jobbet just nu så är det nog dax att börja planera för semester.. :) Syster och jag gav nämligen mamma en vårhelg i Paris i 50 års present - och nu är det ju snart vår! Då jag har en känsla av att det kan bli krångligt att få ihop allas scheman så måste jag nog ta tag i saken i att börja kolla efter passande flyg.

Full fart

Jag vet att det har varit dåligt med uppdateringar men nu är det full fart framåt som gäller. Jag jobbar på på mitt nya jobb - och det blir en liten rivstart. På fredag börjar Båtmässan och den håller på i tio dagar och även om jag inte blir så väldigt behjälplig eftersom jag är så ny, blir det nog en hel del jobb. Men det blir nog kul också. Om du är på mässan - titta gärna förbi (monter C15:11).

13 februari 2007

Kärlek

Knåpade ihop en liten alla hjärtans dags present till Jonas. En hemmagjord bok med illustrationer av mig... "12 sätt hur jag vill säga att jag älskar dig". Jag ritade på cremevitt papper (ex ... när jag drömmer... och ... varje dag...) . Jag gjorde ett omslag av ljusblå kartong och sydde ihop boken. För att få det lite finare satte jag dit ett vitt sidenband och en hjärta jag gjort av silvertråd och en gråblå sötvattenspärla. (Klicka på bilden om du vill se bättre..)

Tillbaka till verkligheten

Nu är jag tillbaka i Sverige igen efter en mycket skön semester! Det var verkligen härligt att få åka skidor igen särskilt som både väder och backar för det mesta var jättebra. Jag kan inte bjuda på någon bild från backen men väl en från vår balkong. Inte helt illa, eller hur!?! Om ni tittar riktigt nog kan ni se några som åker paraglides - måste vara en otrolig vy!

Jag åkte faktiskt lite off-pist även om jag innan jag hade frånsagt mig det. (Den fysiska formen är inte direkt på topp.) Jonas tog några bilder innan nedfarten som hade varit kul att ha (på fredagen = sista skiddagen) när jag hade kommit ner för berget upptäckte vi dock att han inte satt i någon film i kameran... (antikt, jag vet) hmm... tur att det bara var en "vanlig" semester och inget viktigt... Bilderna från backen får jag vänta på från annat håll, både Jonas pappa och syster tog kort. Vi lånade Jonas pappas kamera på fredag eftermiddag för att få lite kort på oss två i backen. Det som är bra med att åka skidor är att man har samma kläder på sig en hel vecka och man kan låtsas att man inte har tagit allihopa på några timmar....

04 januari 2007

Semester!


Har precis betalat det sista på vår kommande skidresa! Tjoho! Första veckan i februari bär det av till Val d'Isere (via Langley Travels) där kommer vi bor på Quartier Verdets. Inte så tjusigt men det är ju skidåkningen vi är där för inte för hotellet. Nu hoppas jag bara på att det är mycket snö - och sol! :)

Test

Hittade DN:s nutidstest för veckan via Hemma hos mig. Något ska man väl få för att man är född i Stockholm. Även om jag bara har använt kanske max 2 av uttrycken...

11 rätt av 12 möjliga Du har mycket god kunskap om det ädla språket i huvudstaden. Men vem är du egentligen? Använder du alla de här uttrycken när du pratar? Du kan vara Fredrik Lindström. Eller Anderssonskans Kalle. Av de 17659 personer som hittills gjort testet, klarade du dig bättre än 12451 (70%).

Finns även ett annat test -
Resultat:
Stockholmaren Tjena, stockholmarn, du känner till hur man lever i hemstaden. Du hittar rätt bra, kan alla koder och följer med i vad som händer. Visst är det irriterande ibland när lantisarna går i vägen för en, och du slits mellan att vilja ha gröna parker eller mer storstadspuls som i London och New York, men summa summarum trivs du rätt bra i din stad.

I brevlådan


Har varit hemma från jobbet hela veckan pga magsjuka. Mår bättre idag och fick lite extra uppmuntran när jag såg att den här låg i brevlådan! Ska bli kul att pyssla lite när jag mår bättre och får lite tid.

02 januari 2007

Nyårsafton

Vi hade fest hos oss på nyår - mycket trevligt, men det är ju mycket jobb också. Vi hade fondue och täljsten - vilket var roligt. Jag hade fixat dukning i brunt och guld med lite fynd från julrean.

Julklappar 2006

Julen var trevlig och spenderades på landet samt tillsammans med J:s mamma + sambo med familj. På juldagen var vi hos oss med Jonas syster, sambo samt J:s pappa och tjej. På annandagen var det släktglögg hos J:s morbror. Mycket släkt men trevligt. Tyvärr var jag sjuk hela julen och jag kunde inte riktigt vila upp mig -men jul är ju ändå jul. Däremot bestämde vi att inte åka runt till olika ställen på julaftonen, det blir ju faktiskt lite jobbigt. Men nästa år kommer jag säkert tycka det är jobbigt om vi inte firar något med min familj på julafton. Jag fick jättefina julklappar; förutom en välbehövlig påfyllning i plånboken så fick jag/vi en bakmaskin, presentkort på Åhléns, örhängen, biljetter till Stadsteatern, skissbok från Moleskine, clinique saker. J och jag ska gå på Yasuragi, Hasseludden och på Linje Lusta istället för att köpa julklappar till varandra.

Vår julgran


Vår julgran, originally uploaded by tuss.

"Hemmahuggen" från landet och sedan klädd med röda kulor, apelsinskivor, kanelstänger och tyghjärtan.

18 december 2006

Karaoke?

Lite sång för att öka julstämningen? Söt video - men ännu sötare "med jungning"!

Önskeklapp 2


Har faktiskt kommit på en till sak som jag önskar mig - en molskine med akvarellpapper! Längtar egentligen efter att få mer tid till att måla, men det är svårt att få det inslaget..

15 december 2006

Luciakväll


Luciakvällen spenderades hos min moster med familj. Det bjöds på glögg, lutfisk, pepparkakor och en massa annat gott. Kusinen Emma dekorerade pepparkakshus med assistans från mig och syster (vi kunde inte hålla oss borta)...

12 december 2006

Nytt jobb... igen

Mitt liv är väldigt turbulent för tillfället... För att sammanfatta: jag sökte 2 jobb, fick jobb 1 och tackade ja, började jobba lite lite, fick jobb 2 och tackade nej, jobb 2 ger ett erbjudande jag inte kan säga nej till, får "säga upp mig" på jobb 1 och imorgon ska jag skriva kontrakt för jobb 2. Puh!

Var precis och tittade på en lägenhet som "kommer" med jobb 2 - en 2,5 på Gärdet. Helt ok måste jag säga, om den fixas lite...

Det viktigaste är iaf att jag känner att jobb 2 kommer att bli väldigt spännande och roligt - ser fram emot att börja där.

07 december 2006

Önskeklapp

På begäran från min syster - Önskeklappar!

Klapp 1 -
Kulhalsband från M925. 329 kronor Unik Design

Har varit inne på den här sidan ett antal gånger och kikat... skulle passa till det mest tycker jag...

Koden livingbycw ger dig 20% rabatt på första köp hos Unik design.

Dax att äta?

Man vet att man är hungrig när man istället för sitt vanliga lösenord skriver: lunch..

05 december 2006

Porträtt

Tänk om det skulle bli verklighet
Who Should Paint You: Gustav Klimt

Sensual and gorgeous, you would inspire an enchanting portrait..
With just enough classic appeal to be hung in any museum!

Ketchupeffekt?

Allt kommer på en gång när det väl börjar... Varning för lite skryt!

Jag sökte totalt 2 jobb under min tid som "kommande" arbetssökande. I fredags fick jag ett jobb som jag tror att jag passar för bra och som jag verkligen kommer att tycka om. Så igår ringde de från de andra jobbet jag sökt och vill att jag ska komma på intervju. Jag sa som det var och sa att jag fått ett annat jobb - men de tycker att jag ska komma ändå. Så imorgon förmiddag ska jag grillas igen. Känns lite dumt att utsättas för ännu en intervju men man vet ju aldrig - det kan ju vara ett superbra jobb det också?

Fick förresten nedanstående svar på ett "hej och tack för att jag fick jobbet" mail:
Hej!

Vi är nog ännu gladare än du!

Ska bli himla kul att jobba med dig. Du är så himla välkommen!

:)

Känns bra att få sån respons!

Julkalender

Eftersom jag hänger lite titt och tätt på svt.se för att se allt jag missar under mitt tv-uppehåll (J tycker att det inte räknas som uppehåll när man tittar på tv via datorn istället men det är hans åsikt...) så är det konstigt att jag inte såg detta tidigare - en julkalender med Kvarteret Skatan!