Har precis betalat det sista på vår kommande skidresa! Tjoho! Första veckan i februari bär det av till Val d'Isere (via Langley Travels) där kommer vi bor på Quartier Verdets. Inte så tjusigt men det är ju skidåkningen vi är där för inte för hotellet. Nu hoppas jag bara på att det är mycket snö - och sol! :)
04 januari 2007
Semester!
Har precis betalat det sista på vår kommande skidresa! Tjoho! Första veckan i februari bär det av till Val d'Isere (via Langley Travels) där kommer vi bor på Quartier Verdets. Inte så tjusigt men det är ju skidåkningen vi är där för inte för hotellet. Nu hoppas jag bara på att det är mycket snö - och sol! :)
Test
Hittade DN:s nutidstest för veckan via Hemma hos mig. Något ska man väl få för att man är född i Stockholm. Även om jag bara har använt kanske max 2 av uttrycken...
11 rätt av 12 möjliga Du har mycket god kunskap om det ädla språket i huvudstaden. Men vem är du egentligen? Använder du alla de här uttrycken när du pratar? Du kan vara Fredrik Lindström. Eller Anderssonskans Kalle. Av de 17659 personer som hittills gjort testet, klarade du dig bättre än 12451 (70%).
Finns även ett annat test -
Resultat: Stockholmaren Tjena, stockholmarn, du känner till hur man lever i hemstaden. Du hittar rätt bra, kan alla koder och följer med i vad som händer. Visst är det irriterande ibland när lantisarna går i vägen för en, och du slits mellan att vilja ha gröna parker eller mer storstadspuls som i London och New York, men summa summarum trivs du rätt bra i din stad.
11 rätt av 12 möjliga Du har mycket god kunskap om det ädla språket i huvudstaden. Men vem är du egentligen? Använder du alla de här uttrycken när du pratar? Du kan vara Fredrik Lindström. Eller Anderssonskans Kalle. Av de 17659 personer som hittills gjort testet, klarade du dig bättre än 12451 (70%).
Finns även ett annat test -
Resultat: Stockholmaren Tjena, stockholmarn, du känner till hur man lever i hemstaden. Du hittar rätt bra, kan alla koder och följer med i vad som händer. Visst är det irriterande ibland när lantisarna går i vägen för en, och du slits mellan att vilja ha gröna parker eller mer storstadspuls som i London och New York, men summa summarum trivs du rätt bra i din stad.
I brevlådan

Har varit hemma från jobbet hela veckan pga magsjuka. Mår bättre idag och fick lite extra uppmuntran när jag såg att den här låg i brevlådan! Ska bli kul att pyssla lite när jag mår bättre och får lite tid.
02 januari 2007
Nyårsafton
Julklappar 2006
Julen var trevlig och spenderades på landet samt tillsammans med J:s mamma + sambo med familj. På juldagen var vi hos oss med Jonas syster, sambo samt J:s pappa och tjej. På annandagen var det släktglögg hos J:s morbror. Mycket släkt men trevligt. Tyvärr var jag sjuk hela julen och jag kunde inte riktigt vila upp mig -men jul är ju ändå jul. Däremot bestämde vi att inte åka runt till olika ställen på julaftonen, det blir ju faktiskt lite jobbigt. Men nästa år kommer jag säkert tycka det är jobbigt om vi inte firar något med min familj på julafton. Jag fick jättefina julklappar; förutom en välbehövlig påfyllning i plånboken så fick jag/vi en bakmaskin, presentkort på Åhléns, örhängen, biljetter till Stadsteatern, skissbok från Moleskine, clinique saker. J och jag ska gå på Yasuragi, Hasseludden och på Linje Lusta istället för att köpa julklappar till varandra.
Vår julgran
"Hemmahuggen" från landet och sedan klädd med röda kulor, apelsinskivor, kanelstänger och tyghjärtan.
18 december 2006
Önskeklapp 2
15 december 2006
Luciakväll
Luciakvällen spenderades hos min moster med familj. Det bjöds på glögg, lutfisk, pepparkakor och en massa annat gott. Kusinen Emma dekorerade pepparkakshus med assistans från mig och syster (vi kunde inte hålla oss borta)...
12 december 2006
Nytt jobb... igen
Mitt liv är väldigt turbulent för tillfället... För att sammanfatta: jag sökte 2 jobb, fick jobb 1 och tackade ja, började jobba lite lite, fick jobb 2 och tackade nej, jobb 2 ger ett erbjudande jag inte kan säga nej till, får "säga upp mig" på jobb 1 och imorgon ska jag skriva kontrakt för jobb 2. Puh!
Var precis och tittade på en lägenhet som "kommer" med jobb 2 - en 2,5 på Gärdet. Helt ok måste jag säga, om den fixas lite...
Det viktigaste är iaf att jag känner att jobb 2 kommer att bli väldigt spännande och roligt - ser fram emot att börja där.
Var precis och tittade på en lägenhet som "kommer" med jobb 2 - en 2,5 på Gärdet. Helt ok måste jag säga, om den fixas lite...
Det viktigaste är iaf att jag känner att jobb 2 kommer att bli väldigt spännande och roligt - ser fram emot att börja där.
07 december 2006
Önskeklapp
Klapp 1 -Kulhalsband från M925. 329 kronor Unik Design
Har varit inne på den här sidan ett antal gånger och kikat... skulle passa till det mest tycker jag...
Koden livingbycw ger dig 20% rabatt på första köp hos Unik design.
05 december 2006
Porträtt
Tänk om det skulle bli verklighet
| Who Should Paint You: Gustav Klimt |
Sensual and gorgeous, you would inspire an enchanting portrait.. With just enough classic appeal to be hung in any museum! |
Ketchupeffekt?
Allt kommer på en gång när det väl börjar... Varning för lite skryt!
Jag sökte totalt 2 jobb under min tid som "kommande" arbetssökande. I fredags fick jag ett jobb som jag tror att jag passar för bra och som jag verkligen kommer att tycka om. Så igår ringde de från de andra jobbet jag sökt och vill att jag ska komma på intervju. Jag sa som det var och sa att jag fått ett annat jobb - men de tycker att jag ska komma ändå. Så imorgon förmiddag ska jag grillas igen. Känns lite dumt att utsättas för ännu en intervju men man vet ju aldrig - det kan ju vara ett superbra jobb det också?
Fick förresten nedanstående svar på ett "hej och tack för att jag fick jobbet" mail:
Jag sökte totalt 2 jobb under min tid som "kommande" arbetssökande. I fredags fick jag ett jobb som jag tror att jag passar för bra och som jag verkligen kommer att tycka om. Så igår ringde de från de andra jobbet jag sökt och vill att jag ska komma på intervju. Jag sa som det var och sa att jag fått ett annat jobb - men de tycker att jag ska komma ändå. Så imorgon förmiddag ska jag grillas igen. Känns lite dumt att utsättas för ännu en intervju men man vet ju aldrig - det kan ju vara ett superbra jobb det också?
Fick förresten nedanstående svar på ett "hej och tack för att jag fick jobbet" mail:
Hej!
Vi är nog ännu gladare än du!
Ska bli himla kul att jobba med dig. Du är så himla välkommen!
:)
Känns bra att få sån respons!
Julkalender
Eftersom jag hänger lite titt och tätt på svt.se för att se allt jag missar under mitt tv-uppehåll (J tycker att det inte räknas som uppehåll när man tittar på tv via datorn istället men det är hans åsikt...) så är det konstigt att jag inte såg detta tidigare - en julkalender med Kvarteret Skatan!
01 december 2006
Julbak
I helgen förberedde jag lite inför julen och passade på att baka lite lussebullar. De blev helt ok men lite tråkiga - hade varit bättre att använda röd mjölk och riktigt smör istället för lätta varianter. Den kommande helgen blir också lugn men sen följer en fullbokad tid fram till julafton. Kul men lite jobbigt.
30 november 2006
Förberedd 2
Tröstshopping? Inte jag inte ;)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

