11 september 2008

Skira blommor

Detta foto skulle passa perfekt i arbetsrummet...
This photo would be perfect in our office...
(photo: Hitoshi, via Unruly Things)

05 september 2008

Arbetsrummet - igen

Fin inspirationsbild som speglar färgerna som vi har/kommer att ha i vårt arbetsrum. Förhoppningsvi kommer jag i helgen bli klar med all textil som ska vara i rummet. (Via Desire to Inspire, foto: Frédéric Vasseur)

A lovely photo that reflects the colors that are/will be in our office. (Via Desire to Inspire, photo: Frédéric Vasseur)

Olivolja

Behöver du present till någon som har allt? Hos Nudo kan du adoptera ett olivträd och få två sändningar med olivolja! En roligt idé! Sen skadar det ju inte att förpackningarna är (Via Johanna B)

A great gift idea! Adopt an olive tree at Nudo and get two packages of olive oil from "your" tree. I really like the boxes.. (Via Johanna B)

My deco file

Även om jobbet tar det mesta av min tid just nu så försöker jag hinna med en snabb titt på mina favoritbloggar (via Google Reader). Pga tidsbristen hinner jag inte skriva så många inlägg just nu men det är ju roligt att kunna spara bilder o dyl till ett senare tillfälle. Via Dominos My Deco File kan man nu göra det! Bara att skapa ett konto och börja spara din inspiration för glatta livet.

Go to Domino's My Deco File and start saving your inspiration!!

23 augusti 2008

Ny pysslat


En doppresent som ska få en tillhörande gungstol

obs! mobilbloggat - för första gången!! :)

21 augusti 2008

Nåbar

Under sommaren har både min kamera och telefon gått sönder... Lite tråkigt eftersom jag inte haft någon möjlighet att ta foton. Idag fick jag en ny telefon! En Sony Ericsson T650i!

14 augusti 2008

En kärleksgalge


Denna skulle också passa på vår sovrums vägg.... Av Sweet Paul (via Emma)

This would also look wonderful on our bedroom wall... By Sweet Paul (via Emma)

Kärleksbrev

Detta otroligt fina tryck av project 8256 skulle passa väldigt bra i vårt sovrum! (via mstetson design) Tyvärr är den slutsåld så jag får väl försöka fixa ihop något likande själv.

This incredible beautiful print by project 8256 would look great in our bedroom (via mstetson design). Unfortunately it's sold out so I will have to try to make something similar myself...

13 augusti 2008

Det var ett tag sen...

Det blev visst semester från både blogg och jobb... men nu är jag förhoppningsvis tillbaka för en ny "säsong"...

17 juli 2008

Segling

Vädret var kanske inte det bästa alla dagar men seglingen var härlig! På en vecka tog vi oss från Stockholm till Karlskrona...

05 juli 2008

Stolar

Husmusen har köpt nya Eames stolar till sitt arbetsrum och jag kan inte annat än erkänna att jag är avundsjuk!

Husmusen has bought new Eames chairs for her office and I can only say that I am jealous!

03 juli 2008

01 juli 2008

Ormbunkar

Ett fint tryck som skulle passa bra i arbetsrummet. Av Danna Ray via Elle SA.

A lovely print that would look wonderful in the office. By Danna Ray via Elle SA.

Arbetsrummet

De flesta av kartongerna är uppackade hemma och nu börjar det stora uppdraget med att sortera in allt på sin rätta plats. I arbetsrummet har vi grå väggar och till det blir det vitt och gult. Inspirationstavlan (via Style Me Pretty) visar på ett fint sätt hur jag har tänkt färgskalan.

Most of the boxes are unpacked and now the real work begins. We have grey walls in the office and I think that yellow and white will look wonderful on furniture+fabrics. The inspirational board (via
Style Me Pretty) shows the colour scheme in a nice way.

27 juni 2008

Härligt

Mitt kontor för den kommande veckan...
My office for the week...

11 juni 2008

Till mitt bibliotek

Jag har precis funnit det som gör mitt "bibliotek" komplett - ett "bibliotekskit" (via En mammas dag - Weronica) från Knock Knock.

I've just found the perfect thing for my library - a personal library kit from Knock Knock (via En mammas dag - Weronica) .

Fåglar

Ett par små solgula fåglar kommer nog snart att flytta in i vårt arbetsrum.Vill du också ha en fågel? Klicka här! ( Spool Sewing)

A couple of yellow birdies will soon move in to our office. Do you also want one? Click here! ( Spool Sewing)Foto: Spool Sewing

10 juni 2008

Frimärken

Jag gillar verkligen dessa frimärken med motiv av Eames som snart kommer ut i USA. (via Oh Joy!)Skulle passa bra i arbetsrummet i en liten ram... Eftersom jag antagligen får nöja mig med att handla svenska frimärken så tittade jag runt på Posten. Dessa frimärken med motiv med kläder av svenska designers eller dessa med svenska innovationer tycker jag är väldigt fina.

I really like these stamps with pictures of Eames creations that soon will be available in the
US.
(via Oh Joy!) They would look great on the wall of our new office... Since I probably will have to settle for Swedish stamps I had a look on Posten. I like these stamps of clothes and innovations by Swedish designers.

09 juni 2008

Galleri

Jag håller på att fundera ut hur vi ska hänga våra tavlor. Det lutar åt små "samlingar" liknande galleriväggar i varje rum...

I'm trying to figure out how to hang our art. At the moment my first choice is to have several little collections "gallery walls" in every room.

Photo: Living Etc

Helgen

Efter att ha kurerat min läskiga förkylning så bar det av till landet i söndags för lite rekreation+arbete. Med mig från landet fick jag jättefina saker. Mammas och pappas förlovningsservis Demi av Stig Lindberg (med allt man kan tänka sig - djupa, flata, assietter och serveringsfat en masse) + en några koppar+fat+assietter av kaffeservisen Salix (även den Stig L). Jag fick även fina glas! Så nu är köksskåpen fyllda med fina saker. Det numera vita skåpet, ett balkongbord samt två stolar till arbetsrummet kom även det hem till Sjöstaden. Förhoppningsvis kan jag inom några veckor börja bjuda på lite fina bilder från mitt nya hem!

I got some lovely things this weekend! I "inherited" my parents engagement china set (different plates + serving dishes) and some coffee cups+plates from my greatgrandparents I got some lovely things this weekend! I "inherited" my parents engagement china set "Demi""Salix" (both sets by Stig Lindberg). The white cabinet, 2 chairs and a balcony table also got transported to our new apartment!

Photos: 1) Demi - donum 2) Salix - Calamel

03 juni 2008

Små händelser

Denna vecka blir lugn och stilla. Jag har drabbats av en trist förkylning samtidigt som jag har en hel del att göra på jobbet. En rolig sak är att vi i eftermiddag ska hämta skåpet.

This week will be a quiet one. I've got a cold + a lot to do at work. A nice thing though we will the cabinet this afternoon.

A great surprise!

I've been so busy with the move+a lot of work, that I haven't had time to even read my favorite blogs. So, now when I finally did I saw this! Happy Happy! I'm very honored to be mentioned among such lovely blogs! A big thank you to Desire to Inspire!

02 juni 2008

Vårigt hem

Ett inspirerande hem så här i försommarhettan. Jessica Helgerson Interiors (via Design Shimmer). Jag känner att jag "måste" få tag i ett par av de där fåtöljerna...

A very inspiring home from
Jessica Helgerson Interiors via Design Shimmer. It makes me want a pair of those chairs even more...

29 maj 2008

Fortfarande stökigt

Lägenheten är helt upp och ned vänd. Jag längtar tills mitt största inredningsbekymmer är att jag inte har sytt klart mina nya gardiner+kuddar... En blogg som inspirerar till att få ordning hemma snabbt är Chez Larsson. Jag har tidigare visat Benitas fina flickr foton men nu får du se både bilder+text!

Our apartment is still a total mess. I'm longing for the time when my biggest decorating problem is that I haven’t finished my new curtains+pillows... A blog that truly gives you inspiration to make your home organized is Chez Larsson. I've shown Benita's nice flickr photos before but now you get both pictures+text!

Ett pysselskåp att beundra! / A craft cabinet to admire! (Photo: Chez Larsson)

27 maj 2008

En uppmuntringsblomma...

Nu är jag tillbaka på jobbet och min dator (hemma är det inte lika väl ställt med uppkopplingen). Flytten gick fint om än något traumatiskt då jag inte är särskilt förtjust i oordning. Tyvärr har vi fortfarande en hel del kartonger kvar att packa upp...

Blommor muntrar alltid upp tillvaron och hos Saipua kan du hitta den allra ljuvaste inspirationen!

I'm now back at work - the move went ok, although we still have a few more boxes to unpack. Flowers always cheer me up and at Saipua you can find the loveliest creations!

16 maj 2008

Paus

En liten bloggpaus pga flytt! Återkommer någon gång nästa vecka!

A little blog break due to the fact that we are moving to a new apartment! I'll be back sometime next week!


15 maj 2008

En massa länkar

Vill du hitta lite nya trevliga inredningsbloggar? Titta in på Sköna Hem! Spenderade alldeles för mycket tid till att klicka runt i går kväll...

14 maj 2008

Eget mönster

Hos Design*Sponge kan man av Julia lära sig hur man skapar ett eget upprepande mönster. Vore roligt att prova, frågan är bara vad man ska använda sitt mönster till? Några förslag?

At Design*Sponge Julia tells us how to create your own repeating pattern. I think it would be really fun to try this out, the only question is - what am I going to do with this? Any suggestions?

Victoria & Albert shop

Victoria & Albert museum har en helt otrolig webshop V&A prints med tryck och affischer. Du kan verkligen hitta precis det du tycker om. Hmmm... undrar hur mycket plånboken tål? Allt är praktiskt sorterat i olika kategorier, välj det du tycker är lättast - motiv, årtionde, typ, färg....

Victoria & Albert museum has an incredible web shop V&A prints with prints and posters. You can truly find everything there! It is all sorted in different categories, so choose the one that suits you best - decade, image, colour... I'm just wondering how much my wallet can take....


13 maj 2008

50-tals hem

Jag blev helt kär i detta hem inrett i 50/60-tals stil och vill gärna flytta in... (eller åtminstone ärva några av möblerna). Sköna Hem

I fell in love with this home decorated with furniture from the 50/60's and I would really like to move in.. (or at least inherit some of the furniture). From the magazine Sköna Hem


12 maj 2008

Med både sol och målarfärg i håret...

Helgen spenderades med en pensel i högsta hugg. Jag målade tre av fyra lager vitfärg på mitt framtida "pysselskåp" (ett arv från gammelmormor)samt tre stycken stolar. Solen strålade så det blev lite kajakpaddling på söndagseftermiddagen...

I spent my weekend painting. Three chairs and a big cabinet (my future "craft cabinet" and an heirloom from my great grand mother's) got covered in white paint. The cabinet needs another layer, but I will finish that once it's been transported to the new apartment.
1) after sanding, pre paint
2) primer on both cabinet+chairs (almost one is only sanded..)
3) after layer one of the white paint


I just want to put up a picture of the view from my "painting place". You can see the roof of my parent’s house down below...

05 maj 2008

Livräddning

Till landet?

Förlovningspresent

Efter en skön ledighet är jag nu tillbaka på jobbet. Helgen spenderades till största del i skärgården. Helt underbart! I går tog jag en tur ut till vårt landställe för att iordningställa huset men pga lite otur med huset (mögel) så kommer det att bli renovering istället för bara storstädning. Som lite plåster på såren blev det iaf lite bröllopsplanering samt en förlovningspresent! Ett superfint fat från Mateus. Kommer bli jättefint i vår nya lägenhet.

I'm now back at work after a holiday+weekend which I spent in the archipelago of Stockholm. I had a great time! (Pictures later.) Yesterday I went out to our country house, unfortunately it turns out we have to do a bit remodelling due to mould…(sad). To cheer me up I met with my aunt+family and we got a very nice engagement present! A ceramic plate from Mateus that will look lovely in our new apartment!

03 maj 2008

02 maj 2008

01 maj 2008

Duktig fotograf

Foto: Stellan Herner Via Desire to Inspire