26 januari 2011

Grått barnrum

Under hela graviditeten och i början av bebistiden har jag läst en hel drös bloggar om barnrum. Jag har bokmärkt och sparat bilder och bloggar så att det står härliga till! Nu när livet börjar bli lite mer "inrutat" så får jag förhoppningsvis möjlighet att dela lite inspiration med er.

I likhet med många andra bebisar tog Ingemar över vårt arbetsrum. Rummet har en varmt grå nyans och eftersom vi var väldigt nöjda med den ville vi inte måla om, utan det fick bli ett grått barnrum. Först tänkte jag att det kanske inte blir så fint och muntert men märkte efter ett tag att det finns en hel del små gullungar som har gråa rum.. Laylas mamma har fixat ett väldigt gulligt rum till sin lilla tjej. Jag är mycket förtjust i fågelholken på väggen och funderar på något liknande till Ingemars kommande rum. (Via Ohdeedoh).

Inga kommentarer: