09 juni 2008

Helgen

Efter att ha kurerat min läskiga förkylning så bar det av till landet i söndags för lite rekreation+arbete. Med mig från landet fick jag jättefina saker. Mammas och pappas förlovningsservis Demi av Stig Lindberg (med allt man kan tänka sig - djupa, flata, assietter och serveringsfat en masse) + en några koppar+fat+assietter av kaffeservisen Salix (även den Stig L). Jag fick även fina glas! Så nu är köksskåpen fyllda med fina saker. Det numera vita skåpet, ett balkongbord samt två stolar till arbetsrummet kom även det hem till Sjöstaden. Förhoppningsvis kan jag inom några veckor börja bjuda på lite fina bilder från mitt nya hem!

I got some lovely things this weekend! I "inherited" my parents engagement china set (different plates + serving dishes) and some coffee cups+plates from my greatgrandparents I got some lovely things this weekend! I "inherited" my parents engagement china set "Demi""Salix" (both sets by Stig Lindberg). The white cabinet, 2 chairs and a balcony table also got transported to our new apartment!

Photos: 1) Demi - donum 2) Salix - Calamel

1 kommentar:

Faster K sa...

Grattis till Demiservisen, den är verkligen fin!
Hör av dig om du i framtiden vill sälja delar av den. Jag, vars mamma började köpa servisen till mig när jag flyttade hemifrån 1980, skulle t ex väldigt gärna vilja ha kaffekannan.

Mvh/Katarina Sandström Blyme
katarina.blyme@telia.com