31 mars 2008

Biblioteket

Jag är ett stort fan av P1 och lyssnar på det hela dagarna (förutom när det är ring P1 då byter jag, orkar inte lyssna på alla gnällig pensionärer). Idag startade en ny serie i Biblioteket - "Ryssfemman" en bokcirkel där man tillsammans med fem författare läser Tolstoys Anna Karenina. Nu är det så att jag redan har läst AK men det skadar nog inte att läsa om den. Alltid hittar man något nytt. Det vore ganska roligt att hitta recensioner på x antal sidor som jag skrev om den i gymnasiet och jämföra vad man tycker nu vs. då. Eftersom boken är helt utlånad på bibblan så blir det att inhandla ett exemplar istället. Jag lyxar och köper en inbunden version. Jag ska egentligen inte köpa fler böcker innan vi flyttar men Lotta Jansdotters "Lotta Prints" får också följa med i kundvagnen såväl som Bitterfittan av Maria Sveland samt M Keys "Anybody Out There" (lite chicklit är ok;) )

Ps. Om du missade Biblioteket kan du ladda ner en alldeles egen SR-radio och lyssna när du vill här.

Ps2. Nu var jag duktig och beställde en klimatneutral transport även om det kostar lite extra... känns bra även om det kanske är fånigt.

Inga kommentarer: