17 december 2007

Julkänsla


Helgen har varit väldigt skön med mycket julkänsla. Av mitt "julgodisbak" blev det inte riktigt som planerat pga felköp i mataffären. Resultatet blev iaf lite för mjuk knäck, chokladtryffel med päronkonjak, mjuk chokladkola och mozartkulor. Sen bakade jag även pepparkaksmuffins med lingon (goda!).

På söndagen besökte jag och mamma Globen för att se på luciatåget. Superfint som vanligt. Men som jag sagt tidigare, jag saknar verkligen att sjunga... Mamma och även pappa följde sedan hem på middag och på vägen hem fick jag hjälp med julgran. Tyvärr blev det ingen hemmahuggen iår, utan en köpt... men väldigt fin är den! Eftersom min kamera är på semester på Gran Canaria med syster, så "återanvänder" jag bilden på förra årets gran. Det är i princip samma dekorationer med tillskott av vita stjärnor som jag vikt. (Om du också vill ha stjärnor i granen - titta här.)

1 kommentar:

Spralligast sa...

Visst är det mysigt med julbak och gran? Vi högg faktiskt vår i skogen i år - det blev en gigantisk kungsgran! Så svårt att bedöma höjden ju... Hur som helst, är i Stockholm 22-29 december, hoppas vi kan ses något! Kram!