05 november 2006

Doft är nybakt bröd

Sitter i köket och filosoferar över helgen som gått.... Gårdagen spenderades till största delen i ett garage där vi lagade och bytte däck på bilen. Fast som guldkant på tillvaron fick vi både lunch och middag av min moster med familj. Vi hade med oss present som tack för att vi fått låna ett av deras hus på landet i sommar, en jättefin "coffe table" book, med bilder av en konstnär som de har tavlor av.

Dagen har varit desto mer inspirerande. Förmiddagsfika med Helena och man på Wayne's konserthuset. Jättetrevligt att träffas, tyvärr blir det ju inte så ofta eftersom de bor i Skåne men man får ta vara på det tillfällen man har. Nästa gång blir förhoppningsvis i januari och med en dag på Centralbadet. Efter fika en snabb shoppingtur på väg till Nationalmuseum där älsklings J mötte upp. Efter lång väntan så fick jag äntligen se utställning om Stig Lindberg. Kul för därför mycket av det som visades finns hemma i hos oss (eller hos m och p, landet, farmor eller syster yster). Dock lite besviken hade förväntat mig lite mer roliga saker och ber arbetat utställning. Tog en sväng förbi designutställningen också, det är nog 5-6 gången jag ser den, men jag tycker fortfarande att det är kul. Jag hoppas verkligen att jag någon gång kommer att få arbeta med något som har med formgivning/design att göra....

Eftermiddagen har spenderats i köket. Jag har bakat bröd - Rågsiktskakor och gjort en "mustig" tomatsoppa... Blev jättegott! Nu sitter jag och lyssnar på ljudband och ska straxt ta en god kopp te..

Inga kommentarer: